2e dag San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu 2e dag San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

2e dag San Fransisco

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 2 san fransisco

Vanmorgen om 8.00 wakker geworden. Yes, das een goeie tijd.

Leon is weer aan de gang gegaan met het gasstelletje en wederom liep het gas er zo uit. Toch maar besloten om i.pv. direct naar San Fransisco te gaan eerst maar het gasstelletje terug te brengen naar Wallmart. Dus zo gezegd zo gedaan, zonde van de tijd, maar helaas. Bij Wallmart het ding terug ingeleverd en een andere gekocht. Daarna direct richting San Fransisco gereden. Omdat we nu van een andere kant kwamen kwamen we over de Oakland Bay Bridge. Een dubbellaags brug.

In San Fransisco zijn we op zoek gegaan naar Lombard street. De straat staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld, hoewel dit slechts een klein stukje van de gehele straat betreft. We hebben deze jaren geleden ook gereden en nu dus ook (2 keer). 1 keer voor de lol en 1 keer voor de foto. Toeristen rijden af en aan om een keer door dit straatje te rijden. Toegeven, het is leuk. Daarna zijn we naar de painted ladies gereden, de pastelkleurige huizen die iedereen kent uit allerlei films. In de Amerikaanse architectuur is er sprake van painted ladies wanneer huizen in Victoriaanse en Edwardiaanse stijl in drie of meer kleuren geverfd zijn, waardoor de details beter tot hun recht komen. Het zijn kapitale villa's. Onderweg door de streets van San Fransisco gecrost. Godsamme wat een hoogte verschillen. Je kunt foto's maken zo veel je wilt maar de hoogteverschillen krijg je niet gevangen op een foto. Als laatste zijn we nog naar het Palace of Fine Arts gereden.

Daarna terug naar de camping. Pim is lekker gaan zwemmen, trampoline springen etc.
Wij beetje relaxen aan en bij het zwembad. 's avonds hebben we gebarbecued. Daar hadden we allemaal veel zin in. Maar we hebben bijna alles weggegooid, het was echt niet lekker. Zowel de kip als spareribs niet, zelf de gemaakte salade smaakte niet. We weten niet zo goed waar het aan lag maar we hebben het allemaal weggegooid.
Op tijd weer naar bed, morgen vertrek richting binnenland.

• 05 Augustus 2015 - 18:27

Loes:

mooi die bekende straten, geven meer veiligheid.
    Wij kwamen terecht in "ongure" buurten.
    Zoek die maar niet op, jullie hebben al genoeg "pech" gehad