Luxor - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Luxor - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Luxor

Door: Nannie Leon Bas en Pim

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

26 December 2010 | Nederland, Amsterdam

2e kerstdag in Luxor
Gisteren zijn we vanuit Aswan met de bus naar Luxor gereden. Onderweg nog een paar tempels bezocht.
Om 16.15 waren we in het hotel, om 16.30 zaten we in de boot om de Nijl over te steken en om 16.40 zaten we op een kameel. Ik heb de eerste 10 minuten de slappe lach gehad. Deed denken aan de eerste paardrijlessen (jaren geleden) Niettemin was het een erg mooie tocht. Het tempo van de reis ligt hoog maar dat doen we ook helemaal zelf. We bepalen zelf met de gids het programma. We hebben een Egyptenaar (is afgestudeerd Egyptoloog) welke momenteel in Belgie woont en dus Nederlands spreekt. Hij kent hier de weg en het feit dat hij de taal spreekt is een enorm voordeel. Wat hij in korte tijd regelt zou ons alleen nooit gelukt zijn.
Vandaag is een wens in vervulling gegaan, het dal der koningen zien en dan met name het graf van Toetachamon. Heel jammer maar fotocamera's mogen nergens mee, die moeten echt buiten het terrein blijven. Voor dit graf moest part betaald worden maar dat was het ons inziens wel waard.
Het hotel waar we nu verblijven is een stuk beter als het vorige. Dus we kunnen we fatsoenlijk douchen en naar de toilet. Naar de toilet gaan onderweg is echt verschrikkelijk. Toiletpapier krijg je alleen als je betaald en dan krijg je nog maar twee velletjes. En ze zijn af en toe zo verschrikkelijk vies, dat is met geen pen te beschrijven.
Daarnaast ben ik elke nacht vanaf een uur of 4.30 klaarwakker. dan begint de oproep tot gebed, ik schrik me iedere nacht helemaal kapot. Ook overdag horen we dit op vaste tijden maar dan hebben we er niet zo'n last van. Maar om 4.30, dat is toch wel een lastige.
Morgen gaan we naar Karnak en dinsdagmorgen stappen we om 6.00 's morgens in een luchtballon om over het dal der koningen te varen.
Fijne 2e kerstdag!
X Nannie Leon Bas en Pim

• 27 December 2010 - 16:04

Annebeth:

Wow, in een luchtballon!!! COOL !
    veel plezier

• 27 December 2010 - 16:05

Hanneke:

Ha die family,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Veel dingen zijn heel herkenbaar, vooral het alleen als vrouw een internet café binnenstappen. Kun jullie je voorstellen hoe het was om alleen in Marokko te zijn en dan wel ver in het binnenland. Ook ik heb van Cairo en zeker van het museum met de schatten van Toetanchamon en de mummies genoten. Vond het erg indrukwekkend. De Gizeh piramyden zijn natuurlijk het summum, vooral als je dat smalle trappetje gebukt naar boven moet en er busladingen moeten passeren naar beneden. Had toen wat last van clautrofobie. Het dal der koningen staat nog op mn verlanglijstje. Heb inmiddels lekker een weekje vrij, morgen paar daagjes naar Amsterdam, lekker shoppen, s'avonds naar balletvoorstelling (Zwanenmeer). Kerstdagen waren erg gezellig, Elly en René zijn onverwacht 2e Kerstdag komen gourmetten, gezellie...

Hier is het inmiddels een beetje aan het dooien, maar we hadden op 1e Kerstdag s'avonds sneeuw, geweldig was dat.

Ik hoop dat jullie nog heel veel moois zien, hou het racekak vrij en geniet...

Waar gaan jullie Oud en Nieuw vieren ??

Kus, enjoy, en tot gauw.

Hanneke

• 27 December 2010 - 17:36

Elly:

ik hou het gewoon kort,ik lees jullie verslag elke keer met plezier, liefs

• 28 December 2010 - 08:22

Madeleine:

Mooie verhalen hoor! Ben erg benieuwd naar de foto's!