Reisdag richting Page - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Reisdag richting Page - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Reisdag richting Page

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cannonville

Reisdag naar Page

Voor de eerste keer deze vakantie uitgeslapen. Half tien werden we wakker, daarna op ons gemakkie ontbeten en auto ingepakt.
We hadden vandaag niet zo'n lange tocht voor de boeg. Ik had wel de route op internet bekeken en iets gevonden wat mogelijk leuk zou zijn om onderweg te bekijken.

Dat betekende dat we op de snelweg tussen mile paaltje 19 en 20 moesten parkeren en in noordelijke richting moesten gaan lopen. We zouden na een kleine mile uitkomen bij vreemd gevormde rotsformaties. Dus zo gezegd zo gedaan, op tijd gestopt en ja hoor, daar stond weer zo'n mini bordje met een tafeltje waarin je je naam weer kon schrijven. Net als eergisteren bij Willis Creek.
Afijn, naam ingevuld en gaan lopen. Na een mile kwamen we inderdaad in een heel vreemd landschap. Bijna geen mens te zien en soms was het net of we in een maanlandschap liepen. Wel erg mooi en zeer bijzonder.

We zaten maar zo'n 10 mile van Page af, dus na de wandeling weer zachtjes aan doorgereden. Inmiddels was het half vier. En ineens bedacht ik me dat we ook vandaag om 16.30 de excursie hadden naar antilope canyon. Vreemd want we hebben heel de tijd gedacht dat dit morgen zou zijn. Ineens schoot het me binnen dat het echt vandaag was. Dus snel ingecheckt in het hotel en meteen doorgereden naar het excursie bureau. In de auto kregen we een discussie over hoe laat het nu eigenlijk was. De auto, onze telefoons etc stonden op 16.00. Maar sinds een aantal dagen zaten we in een ander tijdszone en zou het 17.00 zijn. Dan waren we dus te laat voor de excursie. Godsamme, wel balen. Deze excursie zit al maanden vooruit volgeboekt, dus dat zou nooit meer lukken om dit om te boeken. Toch maar verder gereden en we dachten, we doen net of we gek zijn. Eenmaal binnen kregen we gewoon de kaartjes. Wat bleek: inmiddels waren we dus weer een tijdzone gepasseerd en was het weer een uur vroeger. Pffff.
Dus met z'n allen vrolijk in een brute SUV gestapt op weg naar de canyon. Hier waren we 17 jaar geleden ook. Toen werden we door een indiaan bij ons hotel opgehaald en samen met vier anderen bekeken we toen de canyon. Nu reden er tot onze schrik tal van andere vergelijkbare gorgelende bakken achter elkaar om samen de canyon te bekijken. Big business geworden hoor. Niettemin blijft hij schitterend en waren we blij dat we hem weer hebben gezien. Inmiddels liggen we uitgeput op bed tv te kijken.