Weer thuis met onverwacht souvenier - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Weer thuis met onverwacht souvenier - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Weer thuis met onverwacht souvenier

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

03 Januari 2011 | Nederland, Tilburg

We zijn weer thuis.

Na het vorige verslag hebben we in ons hotel (Grand Seas)(luxe in vergelijking tot onze vorige hotels) aan de rode zee in Hurghada nog een oud/nieuw feest meegemaakt. Een feest compleet met optredes(de ene beter dan de andere) en lange tafels en feesthoedjes ;-)
Daarbij een buffet wat er werkelijk schitterend uitzag. Je kon zien dat ze hier dagen werk aan hadden gehad, echter het meeste was niet lekker. Je wist vaak ook niet wat het was en de smaak is ook een andere als we gewend zijn.

Kort na middernacht zijn we lekker ons bedje ingedoken, nuchter in verband met onze terugreis morgen. Op 1 januari hebben we dan toch ook eens een nieuwjaarsduik gedaan, bij een watertemperatuur van 22C(is afzien. We hadden alleen de Unox mutsen vergeten.

Rond 3 uur 's middags zijn we vertrokken richting Cairo waar we rond 22.00 aankwamen. Daar wilde we nog even een hamburger eten, echter het restaurant had geen toilet, dus met de hele groep op zoek naar een toilet. Samen met de gids terecht gekomen een internetcafe met een wc, vooral fijn voor de vrouwen. Wij hadden onderweg al een mogelijkheid gevonden

Na de sanitaire stop konden we terug naar het restaurant voor een hamburger. Rond 24.00 richting vliegveld gereden. En maar weer wachten, onze vlucht vertrok om 4.00
Tijdens het wachten hebben de meeste een kopje koffie gedronken en Nannie heeft hier (had ze nog niet eerder gedaan, en beter ook niet kunnen doen) een kopje thee genomen. Echter na 1 slok zei ze al dat ie smaakte als egyptisch slootwater uit de cairoose souk en heeft hem laten staan.
Op het moment dat we voet aan de grond zette op Schiphol zei ze zich niet lekker te voelen. Dit werd van kwaad tot erger en ligt nu met flinke koorts en een leeg maagdarm stelsel op bed. Toch een onverwacht souvenier meegebracht? was het die slok thee (ongekookt water?) Ik en de kinderen hebben er gelukkig geen last van.

Al met al kunnen we terugkijken op een geweldige vakantie. Ik heb vanmiddag al een aantal foto's bij de reisverslagen geplaatst maar binnenkort (als Nannie beter is) gaan we jullie vast vervelen met onze reisverhalen en nog meer foto's.

Iedereen bedankt voor alle leuke lieve reacties, mailtjes en het meeleven met onze vakantie avonturen.

Leon

• 03 Januari 2011 - 17:15

Elly:

bah, dat is geen leuk souvenir, wens haar maar beterschap.