Aquaventure Atlantis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Aquaventure Atlantis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Aquaventure Atlantis

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

06 Januari 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag staat het zwemparadijs aquaventure op palm eiland op het programma. Met de taxi richting het palm eiland, omdat hier natuurlijk geen metro naartoe gaat.
Voor het hotel staan altijd taxi's klaar en zodra je 1 stap buiten zet wordt er al gevraagd of je gebruik wilt maken van een taxi. Nu heb je meerdere soorten taxi's. Particuliere taxi's (zijn wat duurder) en taxi's van de taxicentrale. De taxicentrale kent ook nog taxi's met een roze dak, dit zijn speciale taxi's voor vrouwen en kinderen. Allen zijn zeer snel (mits het verkeer het toelaat). Het verschil zit hem in de prijs. Richting het palm eiland zijn we ingestapt in een particuliere taxi. Een nieuwe Lexus, die warempel binnenin nog in het plastic zat. Zuinigheid?

Aangekomen bij aquaventure loop je eerst door een warenhuis met luxe dure winkels. We zitten tenslotte op het palm eiland bij de rich en famous. Aquaventure is een 42 hectare groot waterpark en is gelegen op het kunstmatige Palm Jumeirah eiland en ligt direct naast het imposante Atlantis Hotel. Dit mooi opgezette waterpark is het grootste waterpark in het Midden-Oosten en heeft onder andere de grootste glijbaan van de wereld bij de Tower of Poseidon attractie en de langste tokkelbaan van het Midden Oosten. Op het terrein zijn vele attracties te vinden waaronder The Rapids, een waterbaan met stroomversnellingen en bochten waarbij je met een 1 of 2 persoonsluchtband het parcours aflegt. Vanaf de 27,5 meter hoge Ziggurat worden de bezoekers afgeschoten naar een 61 meter lange glijbaan welke vervolgens via een doorzichtige tunnel door een haaien lagune glijden. Advies hierbij was om je enkels gekruist te houden. Is handig als je geen spontaan klisma wil ontvangen. Gaat waanzinnig snel, je ben beneden voor je het weet. Tijdens de rit hebben we alle vier geen haaien gezien, zo snel vlieg je hier doorheen. Aan het einde van de rit ben je blij dat er nog wat over is van je zwembroek.

Badkleding zie je hier in allerlei variëteiten, van weinig verhullend (waar af en toe wel een stukje meer stof tegenaan had mogen zitten) tot zwemjurkes en burkini's.
We hebben ons de gehele dag goed kunnen vermaken. Met prachtige uit zichten op palmeiland en de stranden. Gedurende de dag zijn er diverse foto's gemaakt. Van de kinderen was een hele serie gemaakt, in en onder water. Schitterende foto's van twee broers in een prachtige omgeving. Foto's waren echter zo'n kleine 30 euro per stuk. Dus we hadden gerust voor een 500 euro aan foto's kunnen meenemen.
Toch maar niet gedaan.

Aan het einde van de dag hebben we ingecheckt bij de lost chambers. Een aquarium naast het zwemparadijs. We hadden een combi ticket voor deze twee attracties. Het is een prachtig aquarium, zou het echter niet los aanbevelen. We hebben inmiddels al zoveel aquaria gezien dat je van hele goede huize moet komen wil dat nog steeds voor verbazing zorgen. Verzadiging en verwend dus.

Aan het einde weer door het winkelcentrum naar buiten op zoek naar een taxi. Tja, dat waren meer mensen. Er stond een mega lange rij voor een taxi. Dus we hebben zo'n uurtje moeten wachten op een vrije taxi. Wat dat betreft klopt de infrastructuur m.b.t. het palmeiland niet. Alles moet over de ene weg erin en eruit. Terwijl er nog heel veel wordt bijgebouwd, dus de druk op die ene weg wordt alleen maar groter en groter.
Bij aankomst in het hotel wederom weer heerlijk gegeten. Op het laatste moment hebben we bij het boeken besloten om het inclusief avondeten te boeken. Achteraf was dat een hele goede zet. Het eten is perfect en overdag eet je al ergens anders. Hoe laat we ook terugkwamen, we konden altijd nog terecht.