Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

24 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen werd er om 6.00 uur aan de deur geklopt. Daar stond Bas: ik heb honger. Niet eerst goedemorgen of zo, nee, meteen ik heb honger. Nu waren we natuurlijk gisteren te moe om te eten en zo naar bed gegaan. Dus die had een behoorlijke hongerklop. Dan maar allemaal uit bed en naar het ontbijt. Een uitgebreid ontbijtbuffet stond voor ons klaar. Na de honger gestild te hebben zijn we op pad gegaan. Een taxi gezocht en richting Chatuchakmarkt (weekendmarkt) gereden.

De markt wordt beschouwd als een van de grootste ter wereld en wordt gepromoot onder de bijnaam "de moeder van alle markten". In de volksmond wordt de markt ook wel JJ genoemd. Er staan zo'n 15.000 stalletjes en de markt is elke zaterdag en zondag geopend. Ook doordeweeks zijn sommige gedeeltes van de markt open. Elk weekend schijnen zo'n 300.000 mensen de markt te bezoeken. Daar waren we er deze dag dus vier van. We waren redelijk vroeg en hebben de markt zien ontwaken. Na een paar uurtjes rondgelopen te hebben en nog niet de helft gezien te hebben, was het wel weer genoeg. Gepakt en gezakt met een aantal souvenirs wederom een taxi gepakt (zijn goedkoper als tuktuks en je zit beter en koeler) richting MBk center. Dit is een groot winkelcentrum met ruim 2500 winkels en 150 eet en drank stalletjes/restaurants. De bovenste verdieping is een food court. Je krijgt een pasje, zet er geld op en kiest wat je wilt eten. Allerlei smaken en gerechten zijn te kiezen. Met z'n vieren moesten we erg ons best doen om 20 euro op het pasje op te maken. Voor een paar euro pp kun je hier goed eten en drinken.

Wederom een taxi genomen, nu richting Wat Po. Wat Pho is de grootste en oudste tempel in Bangkok (80.000 vierkante meter) en biedt onderdak aan meer dan duizend Boeddha-beeltenissen. Dit is meer dan enige andere tempel in het land. Daarnaast is hier ook de grootste enkelvoudige Boeddha-beeltenis te vinden: de liggende Boeddha. Deze liggende Boeddha is zesenveertig meter in lengte en vijftien meter in hoogte. Geloof me, dat is best wel groot. Een foto maken van het gehele beeld is dus onmogelijk. Voor mij blijft het een van de meest indrukwekkende beelden. De tempel lijkt er omheen gebouwd en het past allemaal maar net, of net niet. Het puntje op zijn hoofd heeft een extra gaatje in het plafond.

Daarna richting hotel gegaan en een duik genomen in het zwembad. Even afkoelen. Het hotel (Nuovo city hotel) waar we verblijven is prima, vrij groot, goed ontbijt, goede kamers, maar in verhouding een klein zwembad. Echter het brengt verkoeling.

Rond 17.30 weer op pad gegaan. Om 18.00 hadden we afgesproken met een jongen uit Bangkok die ons Chinatown zou laten zien en diverse gerechten zou laten proeven en ervaren. Dit waren niet de plaatsen en gerechten die wij als eerste zouden kiezen. Al staan mensen er letterlijk voor in de rij. Naast een flink pak regen wat we deze avond ook nog hebben ervaren waren de gerechten soms heerlijk maar soms ook vreselijk. Als laatste hadden we een soort dumplings. Iedereen kreeg een kommetje met soep waar er drie indreven. (Leek in eerste instantie meer op een gerecht uit een film van Indiana Jones). De vulling bestond uit sesamzaadjes of iets in die richting. Afijn, de tip was om er eentje in 1 keer helemaal in je mond te stoppen en zo de smaak te ervaren. De kinderen staken beide vlot een dumpling in hun mond en zag aan hun gezichten al dat het niet het lekkerste was wat ze ooit hadden gegeten. Om niet flauw te doen, dacht ik, kom maar op met dat ding. Echter Bas zag mijn aarzeling en begon al te roepen, helemaal, ja helemaal in 1 keer!! Hij wilde mij (denk ik) deze geweldige ervaring niet ontnemen. Afijn, dat ding in mijn mond gestoken. Geloof me, dat ga ik niet nog eens doen. Ik had een stevige substantie verwacht (iets met een bite) maar het was 1 grote glibberige vieze smurrie. Een soort smurfenslijm gevuld met zwarte prut die binnen no-time tussen al je tanden zat en omdat dat verrekte ding zo groot was (te groot) kreeg je het ook niet weggewerkt, met als gevolg zwarte prut die uit je mond loopt. Je kon er op kauwen wat je wilde, maar het ding veranderde alleen van vorm. Gatverdamme. Smaakt niet, ziet er niet uit en er dreven nog meer van die ballen in het kommetje. An/Leo: tijdens de app (foto die ik doorstuurde) van de plek waar we dit zaten te eten, zei jij, de emmer staat al klaar. Geloof me, als ik de emmer had kunnen pakken, had ik het gedaan. Leon en Pim zijn zo stoer geweest er nog meer te eten.

Daarna brak er een enorme regenbui los, dus regenponcho's aan, toch in een tuktuk gestapt en naar de volgende stop. Een mooie bar met een rooftop op de 8e verdieping (lift kapot). Maar het uitzicht maakte veel goed. Moe maar voldaan richting hotel gegaan. Nannie had nog energie om haar voeten en handen te laten verzorgen. De dame pakte haar gevoelige voeten stevig aan en prachtige foto's tot gevolg. Daarna lekker naar het hotel gegaan en lekker geslapen.

• 24 Juli 2017 - 18:58

Elly:

weer met plezier gelezen.xx

• 25 Juli 2017 - 15:43

Ann,en Leo Villevoye,:

Weer een mooie ,onvergetelijkedag.