Dag 4 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Dag 4 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bangkok

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

25 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Gisterenavond niet het nachtleven ingedoken. Kids waren moe en wilden vroeg gaan slapen. Hebben last van het tijdverschil en de omslag naar het klimaat.
Vanmorgen ons laatste ontbijt in Bangkok genuttigd en te voet vertrokken naar Wat Saket. Wat Saket wordt ook wel de Golden Mount genoemd.
Op het terrein van de tempel staan veel eeuwenoude bomen en andere typische boeddhistische structuren.

Zoals de naam Golden Mount doet vermoeden, ligt Wat Saket op een heuvel. Om de top te bereiken, moet je zo’n 300 treden beklimmen. Hoe warm het ook is, het loont om naar boven te gaan, want vanaf hier heb je een prachtig uitzicht. Daarnaast is de klim relatief gemakkelijk door de comfortabele trap die hier is aangelegd.
Voor je aan de klim begint, zie je eerst een nogal ongebruikelijk kerkhof. Het ziet er spookachtig uit door de vele oude overhangende takken. Het kerkhof stamt uit de achttiende eeuw, toen Wat Saket dienst deed als het crematorium van de stad. Er gaan verhalen rond dat hier meer dan 60.000 lichamen zijn verbrand. Een beetje luguber dus, maar wel de moeite van het bezichtigen waard.

Direct bij de uitgang weer in een tuktuk gestapt. Het is steeds onderhandelen over de prijs. Zowel bij de tuktuks als bij de taxi's. De tuktuks vragen veel en de taxi's zetten liever de meter niet aan en vragen maar wat.

Maar zoals gezegd de tuktuk gepakt richting het nationaal museum. Daar aangekomen blijkt hij op dinsdag gesloten te zijn. Dus weer in een taxi gestapt richting Siam square. Hier liggen veel grote warenhuizen bij elkaar en ook een groot technische snufjes afdeling wat de kids natuurlijk erg leuk vinden. Daar geshopt en gegeten en weer terug naar het hotel gegaan.

Leon en Pim zijn bovenin het hotel in de loungehoek gedoken en Bas en ik zijn weer op pad gegaan. De buurt rondom het hotel verkend. O.a de grootste staande buddha en de zwarte buddha etc. Op tijd met z'n allen een taxi richting vliegveld genomen voor onze vlucht naar Vietnam. We zijn net aangekomen in ons hotel in Hanoi voor twee nachten. Temperatuur lijkt hetzelfde, leuk hotel. De pantoffels staan weer klaar. Zo grappig, gisteren in Bangkok staan er van die wegwerp sloffen klaar en lekkere badjassen. Hier staan er een soort crocs klaar en weer allerlei zeepjes en hebbedingen. Pim en ik sparen altijd deze spulletjes als souvenir. Ik denk dat we na een maandje een koffertje extra hebben. De kinderen hebben hier een kamer met een groot hoekbad, lijkt wel een jaccuzi. Vinden het wel prima om zelf een kamer te hebben. Nadeel voor ons is dat ze af en toe niet bereikbaar zijn. Eergisteren was ik nog even in de straat bij het hotel voor een manicure en pedicure. Leon was met me meegegaan. Toen we terugkwamen reageren ze niet op kloppen, bonzen op de deur, niet op telefoon, app of sms. Uiteindelijk zijn we maar een extra sleutel gaan halen bij de receptie. Lagen zo diep in slaap, waren compleet van de wereld.

Net weer even in de portemonnee de Thaise bath omgewisseld voor de Vietnamese dongs. Jeetje met de dongs voel je je wel miljonair. Echter als je nagaat dat een miljoen dong nog geen 40 euro is, dan gaan de miljoenen hard.

Nog even wat drinken en morgen de rest maar eens verkennen.