Bangkok - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

22 Juli 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 1 Bangkok

Gisterenmorgen vertrokken richting vliegveld inDüsseldorf. We hadden vooraf een parkeerplek gereserveerd. Het was eenvoudig om deze te vinden, auto geparkeerd en met een busje naar het vliegveld. De zomerdrukte was goed merkbaar op het vliegveld. Duizenden toeristen die hen en weer krioelen op een vliegveld op zoek naar de juiste incheckbalie of bagadedrop. Ondanks dat we toch regelmatig reizen is het altijd weer even zoeken en zijn het met name de lange, lange rijen die verbazen. Ondanks dat je thuis al bent ingecheckt ontkom je er niet aan. Onze eerste vlucht duurde 6 uur (abu dhabi). Tweede keer dit jaar dat we hier waren. Nu alleen even voor een tussenstop, de vorige keer voor een wat langer bezoek. In abu dhabi konden we de beschikbare tijd eigenlijk alleen gebruiken om naar de juiste terminal te lopen. Ondertussen zagen we wel een verkooppunt van de cinnamon bollen. Ken je die? een plakkerig, zoete opgerolde koek met caramel en noten. Zo lekker, een megagrote calorieënbom, maar ook niet te weerstaan. Dus met vier bollen in de handbagage het tweede vliegtuig ingestapt. Wederom een zit van 6 uur. Beide vluchten zaten we niet bij het raam maar in het midden van het vliegtuig. Fijne vliegmaatschappij (etihad) alles goed geregeld maar jullie kennen onze mening ondertussen, vliegen blijft ellendig. Bij aankomst in Bangkok en na de douane stond de taxi al klaar. Wel even een Thaise simkaart gekocht. Nu hebben we steeds onze eigen hotspot, super handig.
Omdat we erg vroeg waren geland, zo'n uurtje of 7 's morgens viel de warmte wel mee. Later dachten we hier iets anders over. De taxi heeft ons na een rit van 45 min afgezet voor het hotel. Daar kwamen mensen van het hotel ons direct tegemoet. Met een wai, (een buiging met de handpalmen tegen elkaar) werden we begroet, je tassen worden direct van je overgenomen en je krijgt een welkomsdrankje. Je voelt je echt welkom. Omdat we zo vroeg waren, waren de kamers nog niet beschikbaar. Na het inchecken even korte broek aan getrokken, alles daar achtergelaten en de stad ingedoken op zoek naar een restaurantje. We zitten vlak bij khao san road, het bekende backpackersgedeelte. Dus daar zijn we ook neergestreken voor een ontbijt. We kwamen er al vrij snel achter dat het vandaag een nationale feestdag was en de Thai ook vrij was en massaal de 8 mnd geleden overleden koning wilden eren. Duizenden zwart geklede mensen die voetje voor voetje in de zinderende hitte in een rij staan om de koning te mogen eren.

Dat betekende concreet dat we moesten wachten tot de middag tot we ergens terecht konden en hebben ons in de tussentijd door een tuktuk laten rondrijden. Tussendoor even gekeken of de kamers in het hotel klaar waren, spullen uitgepakt en weer op pad gegaan.

Wederom een tuktuk genomen richting the royal palace. Druk druk druk, en te veel blote benen. Dus massaal werden er dunne katoenen broeken verkocht, en ook dus onze jongens werden in een mooie olifantenbroek gehesen. Voor zo'n 150 bath (4 euro) weer een broek rijker. En ja hoor, toen mochten we het entree betalen en het paleis betreden. Een enorme oppervlakte met niets als pracht en praal. Veel mozaïek, goud en glitter, maar zo leuk om weer terug te zien. Leon en ik hadden eerder het genoegen om hier te mogen lopen, inmiddels al zo'n 20 jaar geleden.
Inmiddels was de zon op zijn hoogtepunt en was de hitte in de zon bijna ondraaglijk. Het bezoek hebben we daarom kort gehouden en en teruggekeerd naar het hotel, douchen en te moe om te eten, lekker op bed geploft. Slapen!!

• 23 Juli 2017 - 17:30

Elly:

leuk jullie weer te volgen.xx