Woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Woestijn

Door: Nannie en Leon

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

05 Januari 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanochtend vroeg aan het ontbijt, we waren de eerste ahum!! Compliment aan de mannen, geen gezeur! Reden hiervoor is een geplande woestijntocht met een 4x4. We werden om 7.30 uur bij het hotel opgepikt door een stoere bak, die met veel vaart en een V6 naar de woestijn vertrok. (Lekker geluid maakt dat) na 40 min rijden stonden we in de zandduinen, werd er lucht uit de banden gelaten voor meer grip en gingen we in een noodgang over de meest steile zandduinen heen. Indrukwekkend wat zo'n ding kan, je waant je direct in de Dakar rally. Op een plekje met een mooi overzicht er uit voor een fotomomentje en dan weer verder.
Na een tijdje komen we in een soort nederzetting waar van alles te doen is. Allereerst kameel rijden, toch iedere keer weer een avontuur als zo'n beest opstaat en gaat bewegen. Pim was in de tussentijd al begonnen met de fatbike. Dit is een mountainbike met hele dikke banden waardoor je zelfs in het duinzand kunt fietsen. Wel gaaf die dikke banden maar je moet natuurlijk ook gewoon fietsen en dat is best vermoeiend door die zandhopen bij 27c. De volgende activiteit was sandboarden van af een hoge duin. Verschil met snowboarden is dat je je hier klein moet maken en naar achteren moet hangen om tempo te maken. Skilift hebben ze hier niet wel de Dubai way oftewel een terreinwagen die als een idioot naar boven knalt.
Daarna nog even lekker gegeten in een bedoeïenen plaats en toen weer terug naar het hotel. Lekker van de zon genoten, geslapen en nog even gezwommen. Zwembad zit recht onder ons appartement, daarna ook nog even naar het dakzwembad geweest met een mooi uitzicht op de antennes en de televisie schotels met daar tussendoor de Burj kalifa. Oja en een harde wind maar nog wel zon.

• 05 Januari 2017 - 18:29

Elly De Rooy:

klinkt allemaal weer erg leuk en spannend, lieve groet