Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na twee dagen LA zijn we nu in Pomona aangekomen. We verblijven hier maar een aantal uurtjes. We mogen namelijk rond drie uur vannacht alweer vertrekken om richting New York te vliegen.

LA was leuk al is het een erg lelijke stad. Dat vonden we 17 jaar geleden en dat is niet veranderd. De dag van aankomst zijn we de camping niet afgeweest en hebben we wat gezwommen, het was erg warm.

De eerste volle dag in LA begon bewolkt. Dat hadden we de gehele vakántie nog niet gehad. Mmm... gaan we nu toch naar universal studio's of niet? Toch maar om 8 uur weggereden, het park ging om 9.00 open. Het was 45 min. rijden, maar waar we geen rekening mee hadden gehouden was de enorme drukte op de weg. Het is werkelijk ongelofelijk, er lopen gewoon door de gehele stad 10 rijbanen naast elkaar, 5 heen en 5 terug en nog staat het dicht. Inmiddels hebben ze op sommige stukken een carpool strook en op andere stukken een expres lane. Twee banen waarvoor je dus kunt betalen om door te rijden. Erg gevaarlijk. We staan dus stil en meteen naast je rijden ze met 100 km langs je heen. Al zijn er ook stukken waar ook de expres lane stil staat.

Niettemin we kwamen rond 9.30 aan bij Universal Studio's en hebben de auto geparkeerd a 30 dollar. Hoppa. Ik had thuis al een parkeerkaarten en toegangskaartjes gekocht. Ik had gekozen voor frontline kaartjes. Een rib uit ons lijf maar o zo handig. Het was nl heel erg druk in het park en wij hebben alle rijen over kunnen slaan en direct in alle attracties kunnen stappen. Hierdoor hebben we het gehele park kunnen zien en beleven. Redelijk decadent, maar goh, was wel lekker.
Natuurlijk ook de studio tour gedaan en in het toeristenkarretje langs de studio's gereden en jaws etc gezien. Tegenwoordig krijg je onderweg al diverse 3D attracties en alles is wonderfull en exciting!!
Na een leuke dag (het weer is gedurende de dag helemaal opgeklaart) het hele stuk weer teruggereden en moe in bed gevallen.

De volgende morgen maar vroeger opgestaan omdat we wisten dat we waarschijnlijk weer in de file zouden komen. Echter Leon kon zijn telefoon nergens vinden. Heel de cabin drie keer doorzocht, alle rugzakken, broekzakken, auto, maar geen telefoon. De receptie van de camping was nog niet open en dus toch maar weggereden. En ja hoor toch weer file. Maar omdat we vroeger weggereden waren stonden we nu rond 9.00 op Hollywood boulevard. Daar in de hop on hop off bus gestapt en Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Santa Monica etc gezien. We zaten bovenin de bus en hadden het eerst niet in de gaten maar je moest goed uitkijken daar de bus niet echt rekening hield met de takken van de bomen. Dus als je niet uitkeek had je mooi een tak uit Beverley Hills tegen ons Tilburgse voorhoofd. Na de bustour had Leon een ingeving, mmmm... heb ik mijn telefoon niet op de toilet laten liggen?? Dus vanuit Hollywood ff de camping gebeld en ja hoor, hij was gevonden. Dat was een hele geruststelling. Toen dat duidelijk was zijn we in LA nog even de heuvels ingereden voor een beter beeld op het Hollywood sign. Leuke dag maar wel een vermoeiende.

's Avonds zijn we de koffers al gaan inpakken voor de vliegreis naar NY. Dat betekent dus afscheid nemen van een aantal spullen. Het liefst zou ik alles weer meenemen naar Nederland maar dat gaat niet lukken. Dus bestek, borden, kussens, slaapzakken etc blijven volgens planning allemaal hier. Gasstelletje bevalt goed, dus dat frotten we in de koffer. Nu op weg naar NY, misschien toch nog een koffer erbij kopen??

• 23 Augustus 2015 - 08:09

Addie Hermans:

Wat doen die mannen toch altijd met telefoon op de wc? Maar gelukkig wel weer terecht! Nog veel plezier in NY. Voor ons laatste volledige dag op Ko Samui, morgen om 13.00 uur gaan we naar vliegveld.

• 23 Augustus 2015 - 12:14

Ann En Leo :

Jonge jonge , wat een geweldige dagen weer ,! Nannie ,maar goed dat je dat allemaal al thuis geregelt hebt ! Tijd is kostbaar , ! En wat fijn , vinden wij dan !! , dat het er bijna opzit , we missen jullie , dat mag ik toch wel schrijven , niet dan ! Trek je er maar niks van aan ,hoor ,even een emotionele bui , heel veel dikke knuffels van ons , en geniet nog van deze week , xxx