Monument Valley - Reisverslag uit Monument, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Monument, Verenigde Staten van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Monument

Vandaag de gehele dag niks gedaan. Is ook weleens lekker. Gehangen, gelegen, gekletst etc. De camping zagen we gedurende de dag leegstromen en tegen de middag weer vollopen. Enorme campers zie je voorbij komen die de draai moeilijk kunnen maken. Formaat BBA bus, en dan hangt er vaak nog een auto achter. Kapitale campers volgens mij. Het leven hier in Amerika is sowieso godvergeten duur en mbt de toeristen melken ze dat ook goed uit. Een voorbeeld hier op de camping: tientallen gezinnen komen hier aan met hun camper om monument Valley te zien. Je mag echter niet met een camper het park ik en ben je dus aangewezen op een tour die overal wordt aangeboden voor zo'n 75 dollar pp. Aangezien de dollar bijna gelijk staat aan de euro is dat een behoorlijk bedrag. Tel uit je winst, want zo worden er op iedere plek dit soort excursies aangeboden voor enorme bedragen. Wij konden hier met eigen auto zelf het park in en konden dus zelf bepalen waar we naartoe reden en hoelang we daar bleven. Daarentegen heb je met een camper weer andere voordelen, dus het is maar waar je voor kiest.

We verblijven vaak in blokhutten en hebben steeds gekozen voor KOA campings en weten wat voor blokhut we krijgen, zijn namelijk overal hetzelfde. In deze omgeving zat geen KOA camping en hebben dus een blokhut bij een andere organisatie geboekt. Dat is meteen merkbaar, kwaliteit is duidelijk minder, terwijl de prijs dat niet is. Het is een oude blokhut die er volgens ons al staat sinds het ontstaan van monument Valley. Hij is oud en krakkemikkig. Gisterenavond lagen we al op bed en kruipt er ineens een best wel grote kakkerlak boven langs mee heen, gadverdamme. We hadden er in het hotel in Las Vegas ook al eentje gehad, maar die zagen we pas toen we gingen, kroop uit een van de boodschappentassen. Leon is, heldhaftig als hij is meteen met een slipper achter het beest aangegaan maar miste, pffff. We waren hem daarna kwijt, wisten niet waar hij was. En dan moet je nog gaan slapen. Dat heeft de nodige lachbuien opgeleverd daar dat beest in onze gedachte steeds groter werd en overal ineens opdook. Op een gegeven moment toch in slaap gevallen en vanmorgen dook hij op naast het bed en toen was het raak. De camping waar we verblijven heet Gouldings en was uit vroegere tijden hier al een handelspost. Ze hebben zelfs een eigen museum en theater. Gisterenavond werd er een John Wayne film gedraaid, dan kon je zien hoe hij in Monument Valley is opgenomen. Kids hebben geen idee wie John Wayne is, we wilde wel even kijken maar de film was al bezig en de deur was al op slot. Verder staan er overal souveniersstalletjes, ook bij ieder stopplek in Monument Valley met Navajo sieraden en prullaria. Niet echt veel bijzonders, terwijl ze wel de hoofdprijs vragen.

Inmiddels werk het internet hier redelijk. Gisteren lag het helemaal plat en konden we dus niets. Dat is balen omdat we ook voor elke volgende dag weer veel informatie van het internet afhalen. Maar dat konden we vandaag gelukkig inhalen en zo worden plannen gemaakt en bijgesteld. Morgenvroeg vertrekken we richting de grand canyon, daar hebben we zin in. Is toch een van de hoogtepunten van deze reis.

• 17 Augustus 2015 - 09:54

Elly:

krijg jullie berichten steeds 2x., maar ja beter te veel als niets, toch??
    liefs elly