Paradijsje - Reisverslag uit Boca del Toro, Panama van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Paradijsje - Reisverslag uit Boca del Toro, Panama van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Paradijsje

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

04 Augustus 2014 | Panama, Boca del Toro

We verblijven alweer twee dagen in bocas del toros in eclypse de mar. Het is werkelijk een paradijsje op aard. 6 luxe bungalows op palen in de zee. Midden in de bungalow, onder de tafel zit een gat zodat je de vissen kunt voeren. Inmiddels hebben de kinderen dit gat al ontdekt om uit het water te komen, zitten met een kano onder het huisje en laten je dan aardig schrikken. Hopelijk hebben ze dit niet bij de andere vijf huisjes gedaan?? Zo zit er ook nog een glasplaat in de vloer op een andere plaats in het huisje. Heel vreemd gezicht als hier ineens twee kinderen (op hun rug liggend in de kano) onder voorbij varen. En een lol dat ze hebben, zo leuk.
Iedere dag ruimen ze de hele bungalow op, alles, zelfs je kleding, schoenen etc. Verse bloemen op tafel en de bedden weer tiptop in orde. Zelfs het ontbijt wordt bij je gebracht als je dit wenst. Dit wilde de kinderen natuurlijk, dus die dame van het ontbijt heeft zich gisteren het schompes lopen sjouwen om het ontbijt zo perfect mogelijk te bezorgen.
Wil je naar het dorpje dan moet je met een watertaxi. Die varen af en aan. Overal kun je opstappen, op iedere steiger ligt een witte vlag, deze omhoog steken en hopen dat een taxi je ziet. Voor ons wordt er steeds eentje gebeld, wel zo gemakkelijk. Gisteren hebben we veel regen gehad en vandaag is het een prachtige dag. Vanmorgen na het ontbijt hebben we met zijn vieren al een stuk gekanood. Prachtig koraal schier onder je kano door. En bij een rif met golven natuurlijk spelen met de kano tegen de golven in. Er zitten hier veel pelikanen, die scheren zo nu en dan over het water.
Eten kan hier of in de dorp, maar hier is het heerlijk dus waarschijnlijk eten we vandaag hier.
Gisterenavond hadden we een vleermuis in de bungalow, ging natuurlijk niet naar buiten, dus die hebben we vannacht zijn ding maar laten doen. Veel muggen vangen, dus. Het is vandaag onze laatste dag hier. Morgenvroeg vliegen we naar Panama city.