Isla del cano - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Isla del cano - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Isla del cano

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

24 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Vanmorgen gewekt door het gebrul van apen, ik schrok me echt helemaal rot. Had het idee dat Bokito naast mijn bed stond te brullen, niet normaal. Dit was rond een uur of vijf en nog donker en dat gaf dus best een angstig gevoel. We liggen namelijk alleen achter een muggengaasdoekje. Later zijn ze niet meer teruggekomen. Ook niet meer geslapen :-)

Okee, vandaag waren we (na gisteren) voorbereid op een wilde boottocht.
Eerst even flippers en snorkels passen en hup weer op een snelle boot richting isla del cano. Een eilandje net voor de kust. Toch nog zo'n 45 min varen op zeer hoge snelheid. We hadden gehoopt dolfijnen te zien maar ze lieten zich helaas vandaag niet zien.

Bij het eilandje werden we uit de boot gegooid en een uur later werden we weer uit de zee gevist. We hebben ons een uur mee laten voeren door de stroom boven een rif. Er waren voldoende vissen te zien, af en toe zelfs een kleine haai.

Hierna hebben we een half uurtje op het eiland aan het strandje vertoefd. De branding is zeer wild en Pim vond dit zeker zo leuk als het snorkelen. Toen we opgehaald werden voor de tweede snorkelronde hebben we samen bedacht om niet mee te gaan. Ik vond het ook prima om lekker op het strand te blijven en heb samen met Pim een uurtje in de branding gespeeld.
Bas en Leon zijn opnieuw gaan snorkelen en hebben nog een school barracuda's en een schildpad gezien.

Terug op ons eigen stekkie hebben we wat gelanterfant. Morgen verkassen we weer en gaan richting ojochal.

• 24 Juli 2014 - 22:01

Addie Frank Laura Elisa En Marissa:

Klinkt allemaal heel spannend. Veel.plezier. Wij gaan nog 2 dagen duiken en dan naar Athene en terug naar huis. Tot in Tilburg!

• 25 Juli 2014 - 20:01

Elly: