Drake bay - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu Drake bay - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

Drake bay

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

23 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we minimaal (volgens de reisbeschrijving) twee uur moesten rijden naar sierpe. Hier moesten we de auto voor twee dagen parkeren, verder vervoer was via de weg niet mogelijk. We zouden om 11.00 bij restaurant Las Vegas opgehaald worden.
Echter het rijden was maar een uurtje en de boot kwam pas om 11.30, we hebben dus alle tijd gehad om wat te internetten en wat bij te lezen.

Toen dus op de boot. Volgens de reisorganisatie was het een leuke tocht en zouden we door de mangrove bossen varen. De boot stelde op zich niet veel voor. Maar o ze koffers wilde hij voor in punt achter het deurtje hebben, een hoop gedoe wat we niet helemaal begrepen. Nou, daar kwamen we tien minuten later wel achter. Eenmaal verder op de vaarroutes begint hij gas te geven en dat hield niet meer op. Er hing ook een stevige moter achter, 250 pk. Ik had het idee in een scène van Miami Vice te zitten. Die boot ging zo verschrikkelijk hard, echt niet normaal. Na zeker drie kwartier (praten met elkaar was onmogelijk) stopte hij midden op een plas bij een roeibootje en gaf wat boodschappen af. Wij keken elkaar aan, zo van hèhè, dat was wat en voor dat we er erg in hadden duwde hij de hendel weer omlaag en daar gingen onze koppies weer naar achter en gingen we weer voor een half uur. Om een idee te geven hoe hard we gingen: zelfs Leon zijn haar (waar normaal geen beweging in te krijgen is) zat helemaal 1 kant op gewaaid. Nog nooit gezien.
Op een gegeven moment (het leukste komt nog) gaan we de open zee op. Die boot klapte op de golven, de zee ging tekeer. Na een lang stuk op open zee te hebben gevaren stopte hij voor een strandje en tot onze grote verbazing mochten we eruit springen!!! Ja daar sta je dan met je koffer op wieltjes, haha. Ik kan er nu nog om lachen, de verbazing was volgens mij op onze gezichten af te lezen, moeten we er hier uit springen?

Nu stonden er voldoende mannen om ons te helpen maar ja we moesten wel het water in. Koffers werden getild en voordat we het wisten stonden we op het strand.

Inmiddels zijn we gesetteld in onze tenten. We hebben twee tenten op het strand tot onze beschikking. In iedere tent staan twee tweepersoonsbedden, that's it. Douchen en toilet staan achter ons bij het restaurant. Ook hier eten we de komende twee dagen met de pot mee. Bij aankomst stond het eten al klaar. Rijst met bonen, hamburger en salade.

Het is hier wel een kwestie van de tent dichthouden ivm ongedierte, we hebben al hele grote spinnen gezien. Maar zeker ook voor de apen, die jatten heel je tent leeg!
Morgen vroeg op staan, we gaan wederom met een boot op pad. Naar een eiland om te snorkelen.

• 23 Juli 2014 - 10:05

Villevoye :

Heel heel veel plezier bij het snorkelen ,!tip voor Leon van Leo ,afscheren die borstel!!!!liefs en geniet ze !