San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nannie Leon Bas Pim Villevoye - WaarBenJij.nu

San José

Door: Nannie

Blijf op de hoogte en volg Nannie Leon Bas Pim

15 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Gisteren na een hele lange dag aangekomen in San Jose. Na het gedoe met tickets en inchecken ging dit vanmorgen vrij soepel. Gezien de lengte van de rij om in te checken hadden meer mensen moeite gehad om dit online te doen. Afijn in dusseldorf opgestapt voor een zit van zo'n 11 uur. Het landen in Miami ging door slecht weer niet heel soepeltjes en een doorstart was noodzakelijk. Dat was wel even schrikken hoor, een vliegtuig wat bijna op de grond staat en ineens een dot gas geeft en weer ophoog gaat.
Daarnaast kost zo'n doorstart de nodige tijd. We hadden oorspronkelijk maar 5 kwartier tot boarding time van de volgende vlucht. Inmiddels was dit door de doorstart ingekort tot een klein uurtje. Dus rennend naar de douane, daar allemaal vingerafdrukken, papiertjes invullen, fotootje en weer hollend naar de kofferband. En die koffers kwamen maar niet. Toen ze eindelijk de band afkwamen hadden we nog 10 minuten. Daarna weer de volgende rij in om in te checken. Wederom een hele lange rij. Daar toch maar mensen voor ons aangesproken en iedereen werkte mee en lieten ons allemaal voorgaan, erg super! Het was volgens mij een hilarisch gezicht, wij met vieren rennend met koffers door dat vliegveld, de koffers hebben we bijna op de band gegooid (voor de volgende vlucht) en maar hopen dat ze goed terecht kwamen. Toen weer door de douane, tassen leeg, vesten, schoenen, riemen etc allemaal uit. Alles oke en toen meteen in het volgende vliegtuig, jeahhh we hadden het gered pffffffff. Na 3 uur vliegen zijn we geland op San José. Daar verliep alles soepel, al moesten de koffers en tassen nogmaals door een security check??? Buiten aangekomen stond daar iemand met een bordje " Nannie en Leon Villevoye" klaar om ons naar het hotel te brengen. Ik blijf dit een fijn gevoel vinden, dat daar iemand voor je klaar staat en je even niet meteen van alles hoeft te regelen. Buiten de taxirit naar het hotel hebben we nog niets gezien van San Jose. Het is hier hu 6 uur in de ochtend. Gisterenavond hebben we in het hotel iets gegeten en zijn allemaal als een blok in slaap gevallen. Op naar de eerste dag in Costa Rica!!!!!

• 15 Juli 2014 - 15:40

Hanneke:

Pffff, wat een gedoe bij de douane zeg. Maar goed, jullie zijn er nu. Heel veel plezier gewenst en tot gauw.
    Kus,
    Hanneke